82% z 147 dyrektorów marketingu stwierdziło, że rozważyłoby odejście od swojego pracodawcy, gdyby uznali, że firma działa nieetycznie ze zgromadzonymi danymi
Tylko 48% reklamodawców przyznaje się do posiadania polityki etyki danych
31% respondentów obawia się, że ich dane zostaną wykorzystane do celów innych niż firmowe
25% użytkowników uważa, że dane będą udostępniane stronom trzecim
74% CMO uważa, że etyka danych stanie się jeszcze ważniejsza dla ich biznesu w ciągu najbliższych pięciu lat
Zapewnij
nowoczesny model biznesowy i stań się bardziej transparentnym, aby zdobyć zaufanie swoich klientów
Informuj
na bieżąco twoje kontakty o podejmowanych działaniach dotyczących informacji lub danych na ich temat
Zbuduj
uniwersalne przepisy, które będą wskazywać, jak są i nie są przetwarzane zebrane dane
Utrzymuj
przejrzystość swojej strony w zakresie wykorzystywania danych użytkowników, zapewnij firmie lepszą reputację, zdobywaj zaufanie i lojalność każdego klienta
Zapobiegaj
uprzedzeniom i negatywnemu wpływowi na wizerunek twojej marki, spowodowanym złymi decyzjami biznesowymi
Przetwarzaj
dane osobowe w sposób zrównoważony w całej organizacji i zapewniaj etyczną odpowiedzialność w perspektywie krótko-, średnio- i długoterminowej
Zniweluj
wątpliwości dotyczące udostępniania danych klientów osobom trzecim
Skoncentruj się
na podejmowaniu etycznych działań we wszystkich kanałach komunikacji
Zapewnij
pewne zarządzanie danymi, które monitoruje sposób ich wykorzystania
Zasady Etyki Danych
-
Przejrzystość jako priorytet
Działania związane z przetwarzaniem danych muszą być jasne i przystępne dla każdej osoby, aby mogła ona zrozumieć ryzyko, a także konsekwencje społeczne, etyczne i socjalne.
-
Człowiek w centrum uwagi
Biznes nie istniałby bez ludzi, dlatego też interesy ludzkie muszą przeważać nad interesami instytucjonalnymi oraz komercyjnymi. Człowiek zawsze musi pozostawać w centrum i odnosić główne korzyści z przetwarzania danych.
-
Indywidualna kontrola danych
Autonomia powinna być priorytetem we wszystkich procesach przetwarzania danych, a użytkownicy powinni być aktywnie zaangażowani w odniesieniu do zapisanych danych na ich temat.
-
Odpowiedzialność
Wykorzystuj, ale także chroń dane osobowe w sposób przemyślany, rozsądny i systematyczny. Podejmuj wysiłki w celu zmniejszenia ryzyka dla jednostki oraz złagodzenia implikacji społecznych i etycznych.
-
Równość
Przetwarzaj dane, ale nadal zwracaj szczególną uwagę na osoby wrażliwe, które są szczególnie narażone na profilowanie mogące negatywnie wpływać na ich samostanowienie i kontrolę lub narażać je na dyskryminację, bądź stygmatyzację. Ogranicz stronniczość przy opracowywaniu algorytmów samouczących się.
-
WłaściwościSALESmanago
-
Polityka etyki danych
-
Całkowita przejrzystość
-
Skupienie na zero-party data
-
Koncentracja na potrzebach klienta
-
Etyczność sztucznej inteligencji
-
Centrum Preferencji
-
Centrum zarządzania zgodami
-
Treść maksymalnie dopasowana do indywidualnych potrzeb użytkowników